Пн - Пт: з 10:00 до 18:00
Сб-Нд: вихідний

Що таке палички Кюїзенера?

785 21.01.2022

Що таке палички Кьюїзенера – це набір кольорових паличок перетином 1 см і довжиною від 1 до 10 см. Є дидактичним матеріалом, розробленим бельгійським математиком Х. Кюізенером. Їх ще називають – кольоровими паличками, кольоровими числами, кольоровими лінійками, рахунковими паличками.

Для чого призначені – для навчання математики, починаючи з молодших груп дитячого садка. Можна грати та вправлятися, сортуючи їх за кольором, розміром; споруджувати будівлі, викладати різні зображення на поверхні, вивчати склад числа. Дуже добре тренує моторику рук.

Які особливості мають числові групи.

- палички 2, 4, 8 червона група - числа кратні двом,

- палички 3, 6, 9 синя група – числа кратні трьом,

- 5 та 10 – жовта група – числа кратні п'яти,

- 1 – біла група, викладається по довжині будь-якої палички та 7 чорна група.


Таке об'єднання пов'язане із співвідношенням їх за розміром. У кожному з наборів діє правило: що більша довжина палички, то більше значення того числа, яке вона виражає.

Найпростіші завдання:

  • Побудова драбинки. Дитині повинен взяти білий кубик (число 1) і покласти його на стіл, червону паличку (число 2) поряд з білим кубиком, праворуч від нього тощо.

   

Можна додатково вимовляти усі числа по порядку. Потім, драбинку можна обіграти, починаючи з найбільшої палички і піти на зменшення за кольором та довжиною. Дитина освоює послідовність чисел шляхом руху сходами. Завдання можна ускладнити, додавши у кожному побудові білий кубик;

  • Килимок. Діти складають різні килимки з паличок, внаслідок чого у них виробляється уявлення про поняття «стільки ж», склад чисел, дії складання та віднімання. Можна викладати одну лінію (один ряд) підбираючи певні палички (однакові за кольором, групою і т.д.)


Інший спосіб - скласти кілька ліній, щоб усі смуги були різного кольору. При цьому для кожної лінії можна підбирати палички, щоб вона не вийшла довшою за попередню.

  • Складання малюнків із паличок. Тут уже вся фантазія у руках дитини.


  • Будуємо будиночок. Кожен ряд паличок – це поверх. Щоб ускладнити завдання, можна додати віконце на певному поверсі. При цьому дитині потрібно не вийти за межі стін будиночка.


  • Пошук паличок. Потрібно знайти паличку 3, уточнити колір і покласти її на стіл. Далі, можна запитати дитину, скільки одиниць у числі три. Перевірку здійснити викладанням трьох білих кубиків.
  • Як скласти число? Вибираємо певну кількість кубиків і ставимо завдання - з двох та одного кубиків скласти число 3, з одного та трьох кубиків скласти число 4 тощо.

Коли діти добре освоїть кольори паличок та числа, які вони позначають, їм можна запропонувати побудувати числову драбинку від будь-якого числа. Наприклад, знайшли паличку, що позначає число 8, поклали перед собою. Діти будують числову драбинку щодо числа 8. Побудова драбинки у двох напрямках (підйом і спуск) дає можливість урізноманітнити вправи, а дитині проявити велику самостійність в організації гри.


Далі можна ставити запитання, «Між якими двома сходинками знаходиться п'ята сходинка?» У разі труднощі пропонується завдання порівняння двох чисел, наприклад, 4 і 6, використовуючи при цьому паличку 1.

Поступово діти починають розуміти, що кожне наступне число більше за попереднє на одиницю. Перевірку цього положення зручно здійснювати паличкою 1, переставляючи її зверху вниз числової драбинки.

Отже, підіб'ємо підсумки. Палички Кюїзенера дозволяють моделювати числа, властивості, відносини, залежність між ними за допомогою кольору та довжини. Палички Кюїзенера спочатку використовуються як ігровий матеріал. Діти грають із нею, як із звичайними кубиками і паличками, створюють різні зміни. З часом, вони помічають однаковість довжини паличок, однаковість перерізу, що з 2 паличок можна скласти число подібне до більшої палички та багато іншого.

Зв'язані товари

Зв'язані статті